مشکلات جنسی

در سالیان اخیر، میزان طلاق و جدایی در کشورمان افزایش چشمگیری داشته و سن طلاق نیز به شدت پایین آمده است کارشناسان امور خانواده دلایل مختلفی را برای جدایی زن و شوهر های ایرانی از یکدیگر بیان می کنند اما به گفته همین کارشناسان،عمده دلایل طلاق همسران در کشورمان را می توان به عدم توانایی جنسی و یا عدم آشنایی صحیح زوجین با مسائل جنسی اشاره کرد. بسیاری از زوجین قبل از ازدواج و حتی پس از ازدواج، کوچکترین آشنایی با چگونگی و اصول و قوائد برقراری رابطه جنسی نداشته و برای انجام این کار تنها به غریزه خود متکی هستند به همین خاطر است که زوجین از روابط زناشویی خود لذت کافی را نبرده و بیشتر مشکلات و ناملایمات زندگی که باید به کمک همین مسئله تخلیه و از بین بروند، در زندگی مشترک نمود پیدا کرده و باعث بروز مشکلات بزرگتری می شوند.

مشکلات جنسی

مشکلات جنسی درصد زیادی از دلایلِ طلاق زوج‌های ایرانی را تشکیل داده‌است. عاملی که هرچند تابوشکنی زیادی درباره آن شده، اما هنوز هم خیلی‎ها از بیانِ آن اِبا دارند. با این‌حال کلینیک‌حای جنسی قرار است به کمک خانواده‌های ایرانی بیایند؛ تا شاید دیگر آمارِ تقریبیِ 30 تا 50 درصدی مشکلات جنسی بر طلاق سایه نندازد. کارشناسان امور خانواده بر این باورند که بسیاری از خانم هایی که تازه ازدواج کرده اند، بخاطر عدم دریافت احساس رضایت از رابطه زناشویی خود با همسر خود، رفته رفته خلق و خوی ناسازگار پیدا کرده و بجای تحمل مشکلات زندگی و قرار گرفتن در کنار همسر، در مقابل وی قرار گرفته و بعضا بخاطر مسائل بسیار کم اهمیت، باعث بروز دعواهای شدید زناشویی می شوند.

به نقل از فرارو، چندی‌پیش معاون فنی دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت از راه‌افتادن کلینیک‌های جنسی در 17 استان کشور در اواخر اسفند امسال و اوایل سال آینده خبر داد.

البته زمزمه‌های تاسیس این مراکز از تابستان امسال به گوش می‌رسد. در ابتدا قرار بود 10 کلینیک در دانشگاه‌های علوم‌پزشکیِ استان‌هایی مانند تهران، خوزستان، البرز، کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، قم و فارس تاسیس شود.به مرور اما تقاضا برای تاسیس این کلینیک‌ها به رقمِ 17 رسید. محمد اسلامی –معاون فنی دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت- معتقد است اسن کلینیک‌ها می‌توانند سرعت طلاق به دلیلِ مسائل جنسی را کم کند.همچنین طبق آمارهای دیگری از وزارت بهداشت که به مطالعه روی 400 خانواده استناد می‌کند، 63 درصد از زوجین از روابط جنسی‌اشان ناراضی هستند. این عدم رضایت از روابط جنسی، تاثیر مستقیمی بر روحیات زوجین و خصوصا خانم های جوان داشته و اضطراب، نگرانی و حس تند خویی و پرخاشگری را در انها تشدید می کند بسیاری از این خانم ها حتی خود نیز دلیل اصلی بروز مشکلات روحی خود را نمی دانند و همه را به پای وجود مشکلات زندگی می گذارند.